konopie włókniste

Czy CBD może leczyć bezsenność?

Jeśli twoją bezsenność powodują zewnętrzne okoliczności lub czynniki, CBD może stać się pomocnym elementem leczenia.

Badania nad CBD pozostają na wczesnym etapie zaawansowania. Jednak niektóre dowody sugerują, że CBD może pomóc w leczeniu lęku.

CBD było przedmiotem badań sprawdzających, czy może ono pomóc w problemach ze snem i lękami. Opublikowane w 2019 roku Trusted Source obejmowało 72 uczestników, z których 47 miało stany lękowe, a 25 z nich cierpiało na bezsenność Każdego dnia uczestnicy otrzymywali 25 miligramów CBD w formie tabletek. Pacjenci odnotowali zmniejszenie poziomu lęku i poprawę snu już w pierwszym miesiącu badań. 79,2 procent zgłosiło zmniejszenie poziomu lęku, a 66,7 procent potwierdziło poprawę jakości snu.

CBD może również pomóc w uśmierzaniu bólu, który może być przyczyną problemów ze snem. Według przeglądu z 2018 roku opublikowanego w Frontiers in Pharmacology przez Trusted Source, istnieje znaczna ilość dowodów na poparcie tego twierdzenia. Według naukowców CBD może pomóc w zasypianiu poprzez obniżenie przewlekłego bólu.

Inne badania wykazały, że CBD wywiera wpływ na cykl snu. W opublikowanym w 2014 roku przez Trusted Source badaniu brali udział pacjenci z chorobą Parkinsona. CBD złagodziło objawy zaburzeń behawioralnych podczas fazy snu REM (RBD). Jest to faza zaburzeń, w której dana osoba odgrywa swoje sny. RBD jest związane z niespokojnymi nocami i sennymi koszmarami.

Jak CBD wpływa na poprawę snu

Nawet te badania, które wskazują, że CBD może pomóc nam lepiej spać, nie zawsze potrafiły wyjaśnić dlaczego tak się dzieje. Większość z nich podkreśla potrzebę dalszych analiz CBD, zanim będziemy mogli w pełni zrozumieć, w jaki sposób wpływa ono na nasz sen.

Jednak, jak już wcześniej stwierdzono, wielu ekspertów uważa, że CBD pomaga w zasypianiu poprzez rozwiązywanie podstawowych przyczyn bezsenności.

Dowiemy się więcej o tym, dlaczego i jak CBD może pomóc nam spać, gdy zostanie przeprowadzonych na ten temat większa ilość badań.

 

Jak stosować CBD dla lepszego snu

CBD może być stosowane na wiele sposobów. Jest ono dostępny w różnych postaciach, takich jak:

  • koncentratów do wapowania
  • nalewek i olejków
  • kapsułek i tabletek
  • produkty konsumpcyjne, np. żelki

Waporyzator CBD dociera do naszego organizmu szybciej niż konwencjonalne metody. Jednak nie ma zbyt wielu badań na temat bezpieczeństwa jego stosowania w kontekście zdrowotnym.

Wiele czynników będzie miało wpływ na ilość CBD, którą będziesz przyjmować i jak długo będziesz ją przyjmować. Skuteczność CBD zależy od twojej wagi, specyficznej budowy chemicznej ciała i rodzaju twoich problemów ze snem. To, co działa dla jednej osoby, może nie sprawdzić się dla kogoś innego.

Większość badań naukowych nad CBD i snem dotyczyło podawania pacjentom od 25 mg do 1500 mg CBD dziennie. Rozpocznij od niskiej dawki i stopniowo ją zwiększaj, aż znajdziesz dawkę odpowiednią dla siebie.

Wiele badań nad CBD, stanami lękowymi i bezsennością wykazało, że duża część pacjentów nie zauważa różnicy natychmiast. Uczestnicy wspomnianych wyżej badań potrzebowali około miesiąca, aby zaobserwować poprawę. Bądź cierpliwy i miej na uwadze, że nie zaobserwujesz wyników od razu.

Skutki uboczne i zagrożenia związane z CBD

Istnieje wiele badań dotyczących bezpieczeństwa CBD. W analizie raportów z 2017 roku Trusted Source uznało, że jest to stosunkowo bezpieczny lek.
Prawdopodobieństwo wystąpienia skutków ubocznych jest niskie. Możesz jednak doświadczyć kilku niewielkich efektów niepożądanych.

Pomimo faktu, że CBD jest powszechnie uważane za nieszkodliwe, badanie wykonane na myszach w 2019 roku wzbudziło pewne obawy. Dotyczyły one potencjalnych możliwości uszkodzenia wątroby. CBD może wchodzić w interakcje z innymi lekami, które aktualnie przyjmujesz, więc najpierw skonsultuj się ze swoim lekarzem.

Ponieważ produkty CBD nie podlegają takiej samej kontroli, jak leki lub suplementy diety, firmy mogą błędnie oznakować lub niewłaściwie przedstawić swoje towary. Oznacza to, że niezwykle ważne jest przeprowadzenie własnych analiz i wybór produktu wysokiej jakości.

Zbadaj historię firmy przed dokonaniem zakupu. Unikaj firm, które posiadają historię błędnego oznaczania CBD i zamiast tego stosuj CBD, które zostało przetestowane przez osoby trzecie.

Dodaj komentarz